Gezondheidscentrum

Robijnstraat

Als iets beter zou kunnen of niet goed is gegaan, klachtenregeling

Wij zullen ons steeds inspannen om zo goed mogelijke medische zorg te leveren voor al onze patiënten. Daarnaast staan wij open voor suggesties voor de verbetering van onze praktijkvoering. 
Mocht u toch ontevreden zijn over ons (medisch) handelen vragen wij u zo snel mogelijk contact op te nemen. U kunt hiervoor een afspraak maken of vragen of de huisarts u terugbelt. 
Wij vragen u ook contact op te nemen als het probleem te maken heeft met de praktijkassistente, de praktijkondersteuner of een waarnemer. Een goed gesprek kan vaak veel duidelijkheid geven,
waardoor we samen tot een oplossing kunnen komen.

Mocht u een klacht hebben dan kunt u mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., wij zullen zo snel mogelijk uw klacht bespreken en contact met u opnemen.
Als u liever iemand persoonlijk wil spreken, kunt u 's morgens bellen tussen 8.00-10.00 uur en 10.30-12.00 uur, u krijgt dan een arts aan de telefoon.
U kunt dan ook bij de arts een klacht bespreken.

Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE (https://www.skge.nl/portal-vervolgpagina/klacht-indienen). De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de Geschilleninstantie Huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (tevens jurist). Het oordeel van de Geschilleninstantie is bindend.

Meer informatie vindt u op www.skge.nl.


Gezondheidscentrum

Robijnstraat

ROBIJNSTRAAT 2B
2332 KE LEIDEN

nhg 90 65 zorgsaam